Adverteren

 

Jouw advertentie in magazine Genoeg bereikt per editie 36.000 mensen die duurzaam willen leven en meer willen doen met minder.

Wie is de lezer van Genoeg?

Genoeg-lezers willen zorgvuldig omgaan met de aarde en
haar hulpbronnen. De lezers van Genoeg zijn mannen (35%)
en vrouwen (65%), tussen de 35 en 65 jaar die:

  • Persoonlijke ontwikkeling waarderen
  • Zich bewust zijn van de impact van hun persoonlijke keuzes
  • Geloven in samenwerken
  • Dol zijn op lezen
  • Regelmatig hun mouwen opstropen voor een DIY-project
  • Houden van kunst en culturele activiteiten
  • Vaak hoogopgeleid zijn
  • Milieubewust (willen) leven

De lezers van Genoeg geven hun geld doelbewust uit en kiezen voor duurzame producten en diensten. Zij vinden het belangrijk om ‘waar’ te krijgen voor hun geld: ze ‘stemmen’ met hun portemonnee.

De lezers van Genoeg zijn autonoom, nemen hun leven graag in eigen hand

 

Vrijwillig meer doen met minder

De belangstelling voor vrijwillig eenvoudiger leven neem snel toe. Eenderde van de ondervraagden in de MentaliteitsMonitor van onderzoeksbureau Motivaction geeft aan dat ze vrijwillig meer willen doen met minder. Heleen van der Sanden vroeg Frits Spangenberg, oprichter van onderzoeksbureau Motivaction naar een verklaring*.

Spangenberg: ‘De sterke groei van de laatste jaren komt vooral doordat steeds meer mensen er op specifieke terreinen van het leven voor kiezen: voeding, spullen, vervoer. Steeds meer mensen maken bewustere keuzes, willen daar beter over nadenken en op specifieke terreinen van hun leven een stap terugdoen. Een mooi voorbeeld is de opkomst van het delen. Millennials (de mensen die geboren zijn tussen grofweg 1980 en 2000-red.) kopen minder nieuwe auto’s en huishoudelijke apparaten, maar delen die of kopen ze tweedehands, want dat is flexibeler en handiger.’

Millenials kiezen selectief voor soberheid. De nieuwste smartphone is heilig voor ze, maar in bijvoorbeeld hun voeding wijzen ze kiloknallers af, omdat die ongezond en niet diervriendelijk zijn. Ze kiezen er niet massaal voor om vegetariër te worden, maar eten bijvoorbeeld een paar dagen in de week geen vlees en kiezen op de andere dagen bewust voor minder maar beter: vlees van goede kwaliteit dat diervriendelijker is geproduceerd. Er zit dus een aanzienlijke groei in de keuze voor vrijwillige soberheid op specifieke terreinen van het leven, en die keuze wordt in onze samenleving steeds meer gezien als zinnig en nuttig. Ik vind dat een heel interessante ontwikkeling.’

*Lees hier het complete interview met Frits Spangenberg.

 

Bereik magazine Genoeg

De Genoeg-community is in de loop der jaren organisch gegroeid, net als het merk. Genoeg is nu een autoriteit op het gebied van een eenvoudige en duurzame leefstijl. Genoeg wordt door velen meegelezen en geraadpleegd in de bibliotheek. Elke editie bereikt ca. 36.000 lezers die geïnteresseerd zijn in duurzaam leven en bewust consumeren.

 

Internetplatform Genoeg.nl

Het internetplatform Genoeg.nl heeft een bereik van gemiddeld 50.000 bezoekers per maand.

Advertentieverkoop:

Klaartje Grol

Bekijk hier de mediakaart van 2024.