Vier redenen om naar de Impact Fair te komen

21 maart 2025 - Genoeg redactie

Begin april komen op de Impact fair zo’n 10.000 mensen samen die op het gebied van duurzaamheid een verschil willen maken. Het is een plek waar duurzame initiatieven, vernieuwende ideeën en sociale ondernemingen samenkomen. Weten waarom je erheen moet gaan? Lees hier de redenen waarom.

De Impact Fair 2025 biedt inspiratie en handvatten om zelf in actie te komen. Je ontdekt de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en sociale innovatie, en je ontmoet de ‘changemakers’ van nu. Of je nu bewuster wilt consumeren, circulair wilt ondernemen of op zoek bent naar concrete oplossingen voor een groenere toekomst, hier vind je gelijkgestemden en praktische inzichten.

1. Leren

We hebben een inhoudelijk programma met 140 sprekers verdeeld over 7 podia. Aan de hand van praktische tips, tricks, tools en handvatten ontdekken onze bezoekers hoe ze vandaag nog aan de slag kunnen met de wereld van morgen. Zo kun je meer over een duurzame economie te weten komen, maar bijvoorbeeld ook hoe je gezonder kunt koken.

2. Ontmoeten

Elke impactagenda geeft aan dat we moeten versnellen. Hoe ga je dat doen? Door meer samen te werken. Maar daarvoor moet je elkaar eerst leren kennen. Op de Impact Fair faciliteren we betekenisvolle ontmoetingen, waarbij mensen zelf kunnen bespreken hoe ze elkaar versterken en samen meer impact kunnen maken. Er zijn onder andere meet-ups, speeddate-sessies, datingshows, rondleidingen en netwerkborrels. Alles is erop gericht om mensen zoveel mogelijk aan elkaar voor te stellen.

3. Doen

Er zijn 108 interactieve belevenissen, die bezoekers laten ervaren hoe ze meer impact kunnen maken. We zijn het enige impact experience center ter wereld en sowieso de grootste van Europa. Je kunt gelijk in actie komen om de wereld een beetje beter te maken. Denk aan bomen planten, zwerfafval opruimen, recepten om vegetarisch of plantaardig te koken, serious games spelen, naar een pop-up bioscoop of met VR het overview effect beleven. Alle exposanten vertellen hun missiegedreven verhaal ook op een interactieve manier, waardoor je het sneller begrijpt en makkelijker onthoudt. En niet onbelangrijk: als je iets meemaakt of ervaart, kun je het ook beter doorvertellen.

4. Beweging

We zijn echt een movement. We zetten ons allemaal in voor de toekomst van de wereld. De impact die je hebt moet daarvoor zorgen, maar dat moet wat mij betreft ook op een positieve manier gebeuren. We laten zien hoe leuk het is om goed te doen. Die vorm van marketing en retoriek, en het verleiden van mensen, zal ervoor zorgen dat we de massa makkelijker bereiken. Die strategie brengt ons ook sneller naar het sociale kantelpunt, waar de vooraanstaande duurzaamheidswetenschapper Jan Rotmans het veel over heeft: als je 25% van een groep hebt verleid, dan wordt dat de norm. Als je alleen al naar de Impact Fair komt, verander je van een persoon in een changemaker.

Tickets kopen voor de Impact fair voor 3, 4 of 5 april kan nog via de volgende link: Impact fair 2025

Altijd op de hoogte blijven?