
Zorgen omzetten in actie
Sinds 2006 zet de Turing Foundation zich in voor klimaat, natuur, kunst en onderwijs. Uit een recent onderzoek blijkt dat Nederlanders zich zorgen maken over klimaatverandering, maar vaak niet weten wat ze zelf kunnen doen. Door middel van de postercampagne hoopt het fonds om mensen in actie te laten komen.
Lian Heinhuis, directeur Klimaat bij de Turing Foundation legt uit waarom het fonds deze actie gestart is: 'Bij de Turing Foundation zijn we sterk gemotiveerd om verschil te maken. Niets doen is geen optie. Met deze creatieve campagne willen we Nederlanders oproepen om nu in actie te komen tegen klimaatverandering. Om grootser te gaan nadenken.'
Creatieve wedstrijd met posters
Een belangrijk onderdeel van de campagne is de creatieve wedstrijd Posters for the Planet. Meer dan 1400 ontwerpers en kunstenaars deden mee, met een missie: via kunst impact maken. De winnende posters zijn nu in het hele land te bewonderen.
Wat kun jij doen?
Maar met alleen posters ben je er nog niet. Wat kunnen mensen nou zelf doen? Om die vraag te beantwoorden heeft de Turing Foundation een eigen website gelanceerd boordevol praktische tips. Wil je duurzamer eten, groener reizen of bewuster winkelen? Of wil je weten hoe je meer verandering teweeg kunt brengen door actie te voeren? Je vindt er alles wat je nodig hebt om (nog) meer te doen voor een beter klimaat.
Benieuwd naar nog meer tips? Op Genoeg.nl delen we ook veel tips en inspiratie voor een bewust leven. Neem hier een kijkje voor nog meer ideeën of neem een abonnement op Genoeg Magazine!